Od malé změny na webu k robustnímu IT řešení s promyšlenou automatizací zastřešující komunikaci více značek

Není v silách account managera agentury odhalit králičí noru v korporátním briefu, pokud ani sám zadavatel netuší, že se díky kreativnímu řešení v backendu projektu může vydat do říše technologických divů a ušetřit tak nemalé peníze.

8be29022-e1683906460334

2 milióny Kč

Jsme ušetřili.

Dvojnásobný obrat

Na testovacím vzorku za jeden rok.

+ 4 lidé

V online týmu

petr_kotik_amazing_places2_1640x872_5a1be583a2

Zde by se hodil super nadpis

Honza Čadil je zkušený account kreativní agentury, ve které řídí digitální  kampaně a projekty pro top značky v Čechách. V minulosti pro značky  jako jsou Danone, Nestlé či Microsoft, aktuálně má na starosti globální account pro Siemens a 5 značek jednoho z největších alkoholových distributorů, společnosti Stock. Do projektu Danone mne přizval jako solution architekta navrhovaného IT řešení, protože rámec korportáního briefu přesahoval specializaci týmu jeho agentury.

1/ Spouštěč spolupráce

Zadání s pevně stanoveným rozpočtem

Realita velkých korporátních tendrů je přesně taková: navrhni IT řešení v mantinelech daného rozpočtu. Zbývá zde prostor pro nadhled a kreativitu řešení? Dokáže specializovaná agentura debriefovat korporát? Stojí vůbec na straně korporátu IT odborník? Zvládne agentura projekt uřídit? Jakmile jedno kolečko nezapadne, otevírá se prostor pro to udělat krok zpět a začít hezky od začátku.

petr_kotik_amazing_places2_1640x872_5a1be583a2

Tomáš na straně naší marketingové agentury zaštítil vývoj robustního IT řešení napojeného na konkrétní webovou prezentaci. Společně se mnou účastnil i prezentace sales pitche a důležitých projektových meetingů, na kterých vždy řešil tu technologičtější část projektu.

Korporace hovoří svojí řečí a většinou mají také vizi, čeho by chtěly dosáhnout. Jsem schopen korporátní zadavatele debriefovat a vysvětlit, jaké řešení jim jsme schopni dodat a kam až ho dokážeme posunout.

Korporát chce výsledek. Já, ve spolupráci s agenturou, umím najít cestu, jak projekt ještě vylepšit a nabídnout tak konkurenční výhodu už během tenderu.

Tento svět funguje v přesně vymezených kolejích rozpočtů a tabulek. Buď to přijmete, nebo to nemůžete dělat. Pořád se ale dá přicházet s řešeními, která jsou funkční a kreativní.

2/ Poznání klienta

Správní lidé, ale i správně zadaný projekt

Danone si nás přizvalo pro konzultaci změny jejich webu. Během jednání jsme ale definovali pro ně mnohem prioritnější výzvu a přišli s elegantním řešením, které jsme měli možnost obratem exekuovat.

petr_kotik_amazing_places2_1640x872_5a1be583a2

Tomáš patří k těm IT konzultantům, kteří jsou schopni mně i mému klientovi vysvětlit, jak by se to mělo dít a navrhnout případné změny. Jeho chápání technologických souvislostí velkých webových řešení je výrazně hlubší než moje.

Pokud nás jako dodavatele řešení nechá klient do zadání promluvit, jsme schopni během vstupních jednání pomoci utvořit koncepci s mnohem lepším dopadem při dodržení podmínek zadavatele a vizi mu jasně odkomunikovat. Díky tomu, co mám odžito ve velkých projektech, jsem schopen vidět víc, než člověk, který řeší teprve svůj druhý nebo třetí.

I v těchto momentech záleží na dojmu, který během úvodních schůzek zanecháte. Tím, že jsem v projektu od samého začátku, vše dokážu řešit v daném momentu přímo s managementem korporátu. Všem je jasné, že máme projekt pod kontrolou a děláme, co je třeba pro co nejlepší výsledek.

3/ Průběh spolupráce

Konstruktivně, srozumitelně a vždy směrem k cíli

Práce s korporátem je odlišná v přístupu. Často nemáte možnost se potkat se skutečným „decision maker” člověkem. Informace, které se k vám dostávají, jsou zkreslené, jednání jsou tvrdší a do jisté míry odměřená. Pokud jde na takové jednání vývojář, znechutí ho to a často se začne projevovat negativně. To ale ovlivní náladu všech. 

Z pozice solution architekta pořád dokážete reagovat i na technické podklady, ale mnohem lépe se stavíte k celé situaci a tvoříte potřebný dojem. A jako všude platí – neschovávat se za příliš technické pojmy a jasně předat myšlenku.

petr_kotik_amazing_places2_1640x872_5a1be583a2

Znám jen pář lidí, kteří si dokáží sami odřídit jakékoli jednání. Přednost Tomáše je v tom, že je na něj vždycky spoleh.

Věci beru tak, jak jsou. Management máte v Čechách, design z Francie a vývoj v Indii. Musíte znát reálie toho, co vás čeká. Musíte umět definovat, co potřebujete, i těmto lidem. Zároveň předvídat možnosti těchto týmů a nechtít nereálné věci. Eliminujete tak riziko, že se týmy zaseknou. Hlavní je najít konstruktivní řešení. Vždycky hledám způsob, jak vyřešit situaci z nadhledu, nejlépe jak můžu.

Realita korporátních projektů

U velkých korporátních projektů do hry vstupuje spousta faktorů, které mohou projekt zbrzdit – přehlcený vedoucí projektu, měnící se priority nebo byznysové cíle firmy, změny v managementu, ale i tlak na čerpání rozpočtu. Tohle všechno je třeba navnímat, neustále se ptát a umět včas zatáhnout za brzdu. Dokázat projekt stopnout a vrátit se k němu třeba až za rok, až se ve firmě pořeší důležitější výzvy. Teprve pak bude mít korporátní tým opět pozornost tam, kde má být.

d683b511

Přicházím, když jsou týmy roztříštěné a každý stojí na jiné straně barikády. Je třeba mít out-of-box přemýšlení. Pomůžu nakombinovat přístupy a najdu to správné řešení. Důležité je poskládat možnosti mezi sebou a uchopit tak, aby to nakonec fungovalo.

4/ Výsledky spolupráce

Konstruktivně, srozumitelně a vždy směrem k cíli​

Web jako výstavní skříň kouzelných míst

U Amazing Places prodáváme to nejzajímavější z ubytování, často spojené s nádhernými fotkami. Těm musí odpovídat design, který je stejně precizní, vede uživatele webem a ještě nechá jednotlivá místa vynikat. 

Web jako výstavní skříň kouzelných míst

U Amazing Places prodáváme to nejzajímavější z ubytování, často spojené s nádhernými fotkami. Těm musí odpovídat design, který je stejně precizní, vede uživatele webem a ještě nechá jednotlivá místa vynikat. 

Web jako výstavní skříň kouzelných míst

U Amazing Places prodáváme to nejzajímavější z ubytování, často spojené s nádhernými fotkami. Těm musí odpovídat design, který je stejně precizní, vede uživatele webem a ještě nechá jednotlivá místa vynikat. 

5/ Hodnota spolupráce

Zde se musí udělat nadpis

Danone byl projekt, na kterém si vyzkoušeli i naše technologické možnosti. Dodali jsme systémové řešení, se kterým byl klient spokojen. Projekt měl okamžitý dopad na celý marketing

Tím se nám otevřela možnost se podílet na mnohem rozsáhlejších webových projektech, které zastřešovaly komunikaci více značek najednou. Ukázali jsme, jak se dají věci centralizovat a automatizovat, protože pak dokážete využít synergií všech projektů a v konečném důsledku ušetřit.

petr_kotik_amazing_places2_1640x872_5a1be583a2

Většina vedoucích projektů v korporátech hledá levné řešení, musí se držet rozpočtů. Jenže to se odrazí na kvalitě dodávaných služeb. Tomáš není levný, ale klient dostává protihodnotu – promyšlené a funkční řešení.

U Danone nastal přesně ten moment, kdy během jednání na nějaké téma zaslechnete jednu důležitou informaci, která zazní vlastně mimoděk. Pokud dokážete reagovat a doptat se, najednou se otevře příležitost, jak pomoci – v případě Danone ušetřit sérii zbytečných externích nákladů, systemizovat proces práce s osobními daty a ještě jejich interním lidem šetřit čas.

Co přináší naše spolupráce

petr_kotik_amazing_places2_1640x872_5a1be583a2

Tomáš vždy doručuje práci na 100 %. Vždy, když se něco řeklo nebo zadalo, tak jsem věděl, že to bude odevzdané. Finální zodpovědnost za projekt je ale samozřejmě na mojí straně.

I zde platí, že pokud jste otevřený v komunikaci, vždy to povede k dobrým výsledkům. Umím si stát za svým a být tvrdý v jednáních. Ale také dokážu trpělivě každému v projektu vysvětlit, proč volíme daná řešení a jaké benefity z toho mohou plynout.

Řešíte podobné výzvy? Pojďme se setkat.

Možná máte jasnou představu, co potřebujete. Nebo vůbec ne, ale chce to změnu. Společně přijdeme na to, jak Vašemu byznysu pomoci.

Prohlédněte si výsledky spolupráce s dalšími klienty

Pojďme si zavolat. Za 5 minut času budeme oba dva vědět, jestli dává smysl se bavit dál...

Neberu vám telefon a chcete se spojit hned?
Napište mi e-mail

Jak probíhá první kontakt

Ať už telefonicky, nebo osobně, probereme naprosto nezávazně váš projekt.

První a většinou i druhou konzultaci nabízím zdarma, abyste se mohli ujistit, jakým způsobem pracuji. Z těchto konzultací potom většinou vzznikne cenová nabídka na míru.

Můžete se spolehnout, že vše, co si řekneme, zůstane jen mezi námi. Pokud se nacházíte v situaci, kdy je konzultace obzvláště choulostivá, můžete být naprosto v klidu, že budu mlčet jako hrob. Platí hlavně pro projekťáky z korpů a sepcializovaných agentur.